Dažkārt autoskolas kursantiem klājas līdzīgi kā autovadītājam, kas uz eksotisko Maltas salu paņēmis līdzi Latgales karti ar norādi uz Maltas ciematiņu. Un tad jau vairs nav jābrīnās, ja izraudzīto galamērķi sasniegt neizdodas. Diemžēl arī autoskolās bieži vien nākas dzirdēt par kursantiem, kas nevar sasniegt savu mērķi - vadītāja apliecības iegūšanu. Reti ir gadījumi, kad kursants ir patiešām bezcerīgs autovadītājs - to varētu teikt par kādu, kuram vēl 30. nodarbībā nav izdevies apgūt, kā iedarbināt automašīnu. Tomēr lielākoties kursantu neveiksmju cēlonis ir izpratnes trūkums par apmācību procesu un izpildes nosacījumiem eksāmenu nokārtošanā.
Turklāt nereti arī pašas autoskolas ir tās, kas vadītāja apliecības iegūšanas procesu krietni vien sarežģī, tā vietā lai īstenotu savu misiju palīdzēt iegūt kursantiem vadītāja apliecību pēc iespējas veiksmīgāk. Ārāk un lētāk kursantam nozīmē zemākus ieņēmumus autoskolai. Tieši tāpēc nereti līgumos nākas atklāt slēptus zemūdens akmeņus, kas kursanta iespējas ierobežo. Šī paša iemesla dēļ ir instruktori, kas apmācību turpina vilkt garumā, kaut arī kursants ir gatavs kārtot CSDD eksāmenu.
Lai tā nenotiktu arī ar tevi, Rēzeknes autoskola sadarbībā ar autoaudi.lv turpinājumā piedāvā iepazīties ar 5 sarkanajiem karogiem - iemesliem, kuru dēļ sapnis par vadītāja apliecību varētu tikt palaists vējā. Lai ceļā pie tiesībām neapmaldītos, svarīgi vēl pirms līguma parakstīšanas iegūt pareizo karti - saprotamas vadlīnijas veiksmīgai tiesību iegūšanai.
Sarkanais karogs Nr. 1 - 1 instruktors
Lai arī mācoties pie 1 instruktora, šim instruktoram patiesi ir iespējams iegūt pilnīgu izpratni par kursanta attīstību un sekot līdzi apgūtajām tēmām, līgumā noteikta piesaiste pie 1 konkrēta instruktora nāk līdzi ar vērā ņemamiem riskiem. Šis ir viens no iemesliem, kāpēc apmācības daudziem izvēršas krietni vien dārgākas, ilgākas un turklāt apmācībā neizdodas progresēt.
Ja autoskola nenodrošina iespēju brīvi mainīt instruktoru, tas nozīmē, ka jebkādu sūdzību un neapmierinātības gadījumā būs nepieciešams iesniegt administrācijā pamatotu sūdzību un gaidīt tās izskatīšanu. Tikmēr nākas zaudēt tik dārgo laiku, ko būtu iespējams ieguldīt autovadīšanas nodarbību apmeklēšanā. Gadījumā, ja ar autoskolas piešķirto instruktoru neveidojas pozitīva sadarbība un kursants ar pasniegšanas veidu nav apmierināts, apmācībā iestājas stagnācija.
Rēzeknes autoskola norāda, ka tāpat kursantam var nebūt pieņemami noteikti instruktora paradumi, piemēram, smēķēšana, kā arī raksturs - kāds instruktors var izrādīties pārāk skarbs, bet cits - pārāk maigs un piekāpīgs. Īpašības, kas vienam kursantam palīdz veiksmīgi apgūt autovadīšanu, otram var nozīmēt punktu visām apmācībām. Ir kursanti, kas labprāt saņem skarbāgu aizrādījumu, bet maigākas dabas cilvēki novērtē instuktora spēju saglabāt mieru, nepacelt balsi, laiku pa laikam pajokot un radīt nepiespiestu atmosfēru.
Laiku pa laikam nomainot instruktoru, kursantam iespējams pārliecināties par savu patieso izaugsmi, kā arī saņemt viedokli no malas. Bieži vien 1 instruktora vadībā paslīd garām vājās vietas, kas var izrādīties izšķirošas CSDD eksāmena dienā. Gadījumā, ja instruktors paziņo, ka kursants vēl CSDD eksāmenam nav gatavs, iespēja izbraukt ar citu instruktoru sniedz iespēju pārliecināties par šī instruktora apgalvojumiem. Turklāt katram instruktoram bieži vien ir savas stiprās puses - viens izcili spēj iemācīt braukšanas uzsākšanu slīpumā, bet cits - kā ieplūst kopējā satiksmē no ieskrējiena joslas. Ja kādu tēmu kursants 1 instruktora vadībā apgūt nevar, nodarbības rezervācija pie cita instruktora palīdzēs šo tēmu apgūt no cita skatu punkta un svaigu pieeju.
Ņemot vērā potenciālos riskus, kas saistās ar kursanta piesaisti 1 insrtuktoram, Rēzeknes autoskola nodrošina iespēju brīvi mainīt instruktorus. Kaut katru dienu iespējams braukt ar citu instruktoru! Turklāt - pat dažādās Latvijas pilsētās. Turklāt nav nepieciešams atskaitīties, kāpēc instruktors tiek nomainīts, un katram tiek dota iespēja atrast to, kas vislabāk atbilst kursanta izpratnei par veiksmīgu sadarbību.
Sarkanais karogs Nr. 2 - 1 auto
Vēl viens nozīmīgs trūkums apmācībās ir braukšana tikai ar 1 markas automašīnu. Lai arī tā ir ierasta autoskolu prakse, rezultātā kursants neapgūst pilnvērtīgi visas tehniskās prasmes, kas nepieciešamas, lai eksāmena dienā justos par sevi pārliecināti. Tāpat iztrūkst prakse figūru laukumā uzdevumus izpildot dažādos automobiļos. Tieši tāpēc Rēzeknes autoskolā līdz ar instruktoru nomaiņu, iespējams arī sēsties cita modeļa auto.
CSDD eksāmenā izlozes kārtā kursantam var tikt piešķirts 1 no sekojošajiem 3 auto: Volkswagen Golf 7, BMW 218D XDrive Active Tourer un Audi A3 Sportback. Lai arī uzdevumi figūru laukumā ir tie paši, neatkarīgi no tā, ar kuru auto kursants kārto eksāmenu, šo figūru izpilde ar dažādiem auto modeļiem atšķiras gan. Audi un BMW visi punkti sakrīt, tomēr Golf jāņem vērā nedaudz atšķirīgi atskaites punkti, lai figūru izpildītu veiksmīgi. Ja kursants to nav apguvis - diemžēl tālāk par figūru laukumu eksāmena dienā tikt var izrādīties neiespējami.
Tie, kas mācījušies braukt tikai ar 1 automašīnu, nereti tikai eksāmena dienā uzzina, ka pastāv atšķirības figūru izpildē ar dažādiem modeļiem, kā arī atklāj atšķirības dažādās tehniskās niansēs. Piemēram, auto iedarbināšana ne vienmēr notiek ar aizdedzes atslēgas palīdzību, kā arī ātrumu pārslēgšana ne visām automašīnām ir vienāda. Ne visiem auto ātrumpārslēgs jāiespiež uz leju, citiem auto tas jāpaceļ uz augšu. Arī tādas šķietamas nianses kā logu tīrītāju ieslēgšana atšķiras. Bet par to uzzinot tikai eksāmena dienā, rodas ne vien papildus stress, bet šis nelielo tehnisko zināšanu trūkums kavē pārliecinoši demonstrēt savas autovadīšanas prasmes.
Sarkanais karogs Nr. 3 - pārāk ilga apmācība
Pētījumi parāda, ka visaugstākās izredzes veiksmīgi nokārtot apmācību ir tieši pirmajos 3 mēnešos kopš apmācību uzsākšanas. Tāpēc svarīgi, lai autoskola nodrošinātu visas iespējas kursantam to pabeigt pēc iespējas ātrāk. Rēzeknes autoskola nodrošina iespēju braukt katru dienu, tostarp nedēļas nogalēs, brīvdienās un svētku dienās. Rezultātā šīs autoskolas kursantiem nav jāizlaiž neviena diena apmācībām - braukt var katru dienu!
Vidēji kursantiem nepieciešamas 25-40 nodarbības, lai spētu nokārtot autoskolas eksāmenu un saņemtu zaļo gaismu CSDD eksāmena kārtošanai. Apmeklējot nodarbības ik dienas, dažam labam pat pietiek ar mēnesi, lai sagatavotos CSDD eksāmenam. Savukārt, ieplānojot 3-4 nodabrības nedēļā, kāroto vadītāja apliecību var iegūt 3 mēnešos - ieteicamajā termiņā, lai vairotu savas iespējas sekmīgi pabeigt autoskolu.
Svarīgi jau apmācību sākumā nospraust laika termiņu, cik ātri plānots iegūt tiesības un attiecīgi plānot savu laiku. Ja nav skaidrs apmācību noslēguma termiņš, diemžēl apmācības var izvērsties daudzu gadu garumā un arvien atradīsies kāds iemesls, kāpēc tās pabeigt nav iespējams. Rēzeknes autoskola iesaka tiesību iegūšanu kārtot sprintā un nevis maratonā. Pētījumi apstiprina, ka tā ir veiksmīgākā taktika.
Sarkanais karogs Nr. 4 - Ups!
Apmācību draud iekavēt arī laicīgi neveikti uzdevumi. Visbiežāk šie pamatuzdevumi netiek izpildīti vienkārši tāpēc, ka kursants nemaz nav par tiem zinājis. Secīgi plānojot savu laiku, iespējams bruģēt visdrošāko ceļu pretim panākumiem. Kāda ir šī secība, lasi Rēzeknes autoskolas bloga rakstā, kā iegūt tiesības 30 dienās.
Tādi “ups!” kā laicīgi neiegūta medicīniskā izziņa un neizņemta mācību atļauja nozīmē, ka par rezervēto braukšanas nodarbību būs samaksāts velti un instruktors nebūs tiesīgs kursantu pielaist pie braukšanas. Medicīnisko izziņu var saņemt vēl pat pirms apmācību uzsākšanas, bet baltās tiesības jāieplāno izņemt līdz pirmajai braukšanas nodarbībai.
Tāpat svarīgi laicīgi nokārtot pirmās palīdzības kursus - visieteicamāk to ieplānot vēl pirms teorijas kursu uzsākšanas. Bez pirmās palīdzības apliecības kursants netiek pielaists ne pie autoskolas, ne CSDD eksāmena kārtošanas. Vislabāk teorijas testu kārtot tieši pēc teorijas cikla noslēguma - tad zināšanas ir vissvaigākās, un nepareizs ir pieņemums, ka ar laiku šīs zināšanas nostiprinās labāk. Nereti autovadītāji ar vairāku gadu stāžu šo teorijas eksāmenu nemaz vairs nav spējīgi nokārtot sekmīgi. Bet pirmās palīdzības kursus ieplānojot pēc pēdējās teorijas nodarbības, arī kursanta zināšanas par teorijas klasēs apgūto pamazām sāk izbalēt. Tas nozīmē vairāk eksāmena mēģinājumu un lielākus izdevumus.
Pēc trešās teorijas nodarbības var uzsākt braukšanu. Tomēr apskatot online grafiku tikai dienu pirms šīs potenciāli pirmās braukšanas klases var izrādīties, ka visi instruktori jau aizņemti. Tāpēc nodarbības ieteicams rezervēt jau uzreiz pēc līguma noslēgšanas.
Sarkanais karogs Nr. 5 - vecmodīga mājaslapa
Lai arī mājaslapas vizuālais veidols un tajā nodrošinātās iespējas sākotnēji var likties mazsvarīgs faktors, tomēr arī šis aspekts kursantam var vēlāk nepatīkami atmaksāties. Rēzeknes autoskola ir tikai viena no retajām Latvijā, kuras mājaslapā līgums brīvi pieejams apskatei vēl pirms tā parakstīšanas. Turklāt to parakstīt iespējams attālināti un nav nepieciešams ierasties klātienē. Un jo vairāk jautājumus autoskola ļauj atrisināt attālināti, jo kursantam ērtāk.
Daudzās autoskolās arvien pieraksts nodarbībām arvien notiek telefoniski. Tas nozīmē krietni vien vairāk laika patēriņa, tikai lai vienotos par nodarbību laiku. Turklāt kursants nevar ērti izsekot, ja atbrīvojas kādas nodarbības laiks. Tādā gadījumā būtu nepieciešams uzturēt nepārtrauktu kontaktu ar visiem autoskolas instruktoriem. Savukārt Rēzeknes autoskola piedāvā online grafiku, kurā redzami visu autoskoals instruktoru brīvie nodarbību laiki - ne vien Rēzeknē, bet arī citās Latvijas pilsētās.
Piesakoties nodarbībai telefoniski, vēl viens nozīmīgs trūkums ir tāds, ka tas netiek iegrāmatots un fiksēts. Savukārt Rēzeknes autoskolas online grafika sistēma fiksē katru nodabrības rezervāciju, kas nozīmē, ka, piemēram, gadījumā, ja kursants ierodas uz nodarbību, bet instruktors kādu iemeslu dēļ ierasties nevar, samaksātā nauda automātiski tiek atgriezta.
Rēzeknes autoskola ieguldījusi mājaslapas digitālajā attīstībā. Tas kursantiem ērti ļauj sekot nodarbību grafikam un izejošajiem maksājumiem, kas saistās ar autoskolas apmācību maksas segšanu. Turklāt tas nodrošina iespēju ietaupīt laiku - gan nodarbību rezervācija, gan apmaksa ir tikai klikšķa attālumā.
Mācies un neapmaldies!
Pievēršot uzmanību šiem sarkanajiem karogiem, ikvienam kursantam iespējams pārliecināties, vai izvēlētā autoskola nodrošina visu nepieciešamo, lai vairotu kursantu izredzes nokārtot eksāmenus ne vien ar pirmo reizi, bet arī ātrāk un lētāk. Rēzeknes autoskola turklāt ir viena no TOP Latvijas autoskolām saskaņā ar CSDD statistiku. Šī autoskola darbojas arī Rīgā, Liepājā, Kuldīgā, Daugavpilī un kopumā 97 pilsētās un ciemos.
Rēzeknes autoskola PRESTO neturas pie iesīkstējušām nozares vadlīnijām, bet tā vietā nodrošina kursantiem modernus un elastīgus risinājumus, kas rezultātā palīdz iegūt tiesības ar augstāku veiksmes procentu. Rēzeknes autoskolā brīvi iespējams mainīt instruktorus, apgūt braukšanu ar dažādiem auto modeļiem, braukt katru dienu un iegūt informāciju par katru veicamo soli tiesību iegūšanas procesā. Tāpat autoskola piedāvā modernus digitālos risinājumus.
Ja vēlies iegūt vēl pilnīgāku ainu par tiesību iegūšanas procesu Rēzeknes autoskolā, apmeklē Presto Youtube kanālu! Izklaidējošā ziņu raidījumā izskatīgais aktieris Andris Bulis atraktīvā veidā atklāj visu, kas jāzina topošajiem kursantiem par to, kā strādā autoskola Presto.
Un ja baidies no sarkanajiem karogiem, kas varētu radīt šķēršļus veiksmīgai tiesību iegūšanai - Rēzeknes autoskola jau ir parūpējusies, lai šajā autoskolā tie nekļūtu par iemeslu, lai nomaldītos no tiesību iegūšanas takas!